آموزشابزاروسايل نقليه

مرحله ۴ ساخت ماشین با ۳D MAX

1

*****مرحله ۴ ساخت ماشین با ۳D MAX******

برای ساخت سقف ماشین قسمت انتهایی سقف که ادامه ی بالای در است، را تشکیل می دهیم.

سپس edge های جلویی آن را طبق تصویر کپی میکنیم.

 

 

اگر به عکس واقعی نگاه کنیم ،می بینیم که بر روی سقف جایی که در از آنجا باز می شود فرو رفتگی وجود دارد.
برای ایجاد آن در edit poly گزینه ی cut که در کلیک راست موجود می باشد را انتخاب میکنیم و طبق تصویر یک رشته ی جدید از edge ها را ایجاد میکنیم.

 

حال در حالب که آن ها در حالت انتخاب قرار دارند کلیک راست میکنیم و گزینه ی chamfer را اتخاب کرده و سپس پارانتر های آن را طبق تصویر تنظیم میکنیم.

 

 

سپس در حالت polygon قرار می گیریم و polygon ها را طبق تصویر انتخاب میکنیم و سپس آنها را اندکی به طرف پایین حرکت می دهیم.

 


برای ساختن قسمت عقب ماشین می توانید طبق تصاویر زیر عمل کنید که نیازی به توضیح نمی باشد.


حال edge های مشخص شده را انتخاب کنید .سپس بر کلیک راست کنید و گزینه ی connect را انتخاب کنید و پارامتر های آنرا طبق تصویر تنظیم کنید.

سپس edge های مشخص شده را انتخاب کنید و کلیک راست کرده و chamfer را انتخاب کنید.

بالای سپر را نیز کامل کنید و دو باره در جا های مشخص شده از chamfer استفاده کنید.

در حالت polygon قرار بگیرید و و polygon های مشخص شده را delete کنید.


سپس پشت ماشین را کامل کنید.

پس از اتمام مدلینگ اولیه میباست به رفع نقص ها و ایجاد جزئیات پرداخت.
مثلا در عکس زیر مشکلی را که پس از اعمال کردن turbo smooth بوجود می آید را با استفاده از chamfer تصحیح میکنیم.


برای جدا کردن قسمت هایی که باید از هم جدا شوند نیز از گزینه ی chamfer استفاده می شود.

برای ایجاد فرو رفتگی در قسمت جلوی ماشین polygon های آن ناحیه را انتخاب کرده و به طرف پایین و جلو حرکت میدهیم.


برای ایجاد فرو رفتگی کایت در قسمت زیر در با استفاده از cut که قبلا درمورد سقف ماشین از آن استفاده شد، در مرز فرو رفتگی یک رشته از edge های جدید ایجاد میکنیم و با استفاده از chamfer تعداد آنها را زیاد تر میکنیم (علت آن است که هنگام استفاده از turbo smooth لبه ها تیز شود).حال vertex های مشخس شده را به داخل میکشیم تا این قسمت کامل شود.


برای درست کردن قسمت پایین کنار بدنه را با توجه به تصاویر کپی کنید.سپس در حالت polygon قرار بگیرید و polygon های مشخص شده را انتخاب کردا و بر روی make planar کلیک کنید.

حالا علاوه بر turbo smooth ،shell و symmetry را از modifier list به آن اعمال کنید تا بدنه ی ماشین به شکل زیر در آید.

شیشه های ماشین راهم که بسیار ساده میباشند با استفاده از همین تکنیک ها ایجاد کنید.

 

مهران

آموزش ۲ ساخت ماشین برای gta با ۳D MAX

مقاله قبلی

پیکان ۴۸ آیوی برای San

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

1 اظهار نظر

  1. سلام مرسی از آموزش خوبتون فقط لاستیک و چراغو متریالشم اگه بگین عالی میشه و اینکه چه جوری تبدیلش کنیم به ماشین قابل استفاده gta پاسخ : چشم حتما می زاریم برای آموزش های بیشتر به انجمن برید : gta5.ir/forum

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در آموزش